Erasmus+ KA227 Yaratıcılık için Stratejik Ortaklık
"Creating Spaces for Creativity"
Projemizin Güncel web Sitesi : https://spacesproject.com/tr/anasayfa-2/
2020-1-PL01-KA227- SCH-095376
Erasmus+ Okul Eğitimi Alanında Stratejik Ortaklıklar kapsamında "Creating spaces for creativity" "Yaratıcılık için ALAN yaratmak"adlı KA227 projemiz hibe almıştır. Kurumumuz dördüncü Erasmus+ projesini hayata geçirecektir. Proje yenilik geliştirme, iyi uygulama değişimi ve yaratıcılığın arttırılması için farklı yapıdaki kurumların işbirliğini içermektedir.
Ortak Kurumlar: EĞİTİM GELİŞTİRME KURULUŞU SPATIA (Polonya), Malatya Bilim Ve Sanat Merkezi (Türkiye), Edmund Rice College (İrlanda), CULTUREPOLIS (Yunanistan), IX Liceum Ogolnoksztalcace im.(Polonya), Escola Básica e Secundária Padre Manuel Álvares (Portekiz)
Hibe ödülü: 36.490,00 €
Projenin fikri okulda yaratıcılık için bir alan yaratmak.
Özel hedefler üç entelektüel sonuçların ve eğitim atölyelerinin gelişimidir.
1. Öğretmenler için pratik bir ders kitabı geliştirmek: ′′ Yaratıcı olarak nasıl öğretilir?"
2. Öğrenciler için pratik bir rehber geliştirmek - ′′ Yaratıcı nasıl öğrenilir?"
3. Tavsiye ve iyi uygulamalar - ′′ Okulda yaratıcı yerler nasıl oluşturulur?"
Bu proje, Avrupa işbirliğinin yeni bir boyutunu öğrenmeyi ve hayata geçirmeyi; üniversite çalışanları ve kültür merkezleri gibi farklı kurumlarla yakın işbirliği kurmayı hedeflemektedir. Kurumumuz Malatya Bilim ve Sanat Merkezi öğrencilerinin varolan potansiyellerini daha üst bir seviyeye çıkarabilmek için yaratıcılığı geliştirmek ve yenilikçi çözümler bulabilmek için bir fırsat sunacaktır.
"Yaratıcılık için Alanlar Yaratmak" projesinin ilk ulus ötesi toplantısı Malatya Bilim ve Sanat Merkezi'nde gerçekleşti. Proje ortakları Polonya'dan bir üniversite vakfı olan Fundacja Rozwoju Edukacjı Spatia, ve bir okul olan IX Liceum Ogolnoksztalcace im. Wislawy Szymborskiej w Sosnowcu, Yunanistan'dan bir Kültür merkezi olan Culture Polis, İrlanda'dan bir okul olan Edmund Rice College ve Portekiz'den yine bir okul olan Escola Básica e Secundária Padre Manuel Álvares' dan 14 öğretmen, akademisyen ve araştırmacının katılımı ile gerçekleşti.
"Yaratıcılık Geleceğin Anahtarı" başlığı altında Malatya Bilim ve Sanat Merkezi'nde düzenlenen bu eğitim, birçok aktiviteyi içeriyordu. Hareketliliğin ilk gününde, geleneksel halk oyunları ile karşılanan katılımcılar, Malatya Bilim ve Sanat Merkezi öğrencileri rehberliğinde okulu gezerek yaşamları, beklentileri ve çalışma alanları hakkında bilgi edinme fırsatı buldular. Artırılmış gerçeklik, neuroball ve akıl oyunları, Tinkercad ve 3 boyutlu baskı, müzik, Matematiksel Akıl Yürütme, kaligrafi, web 2.0 araçları, akran danışmanlığı ve eğitimde farkındalık konulu etkinliklere katıldılar. Ayrıca ABD'de Uluslararası Bilim ve Mühendislik Yarışması ve AB Genç Bilim Adamları Yarışması'nın birincisi olan ISEF dünya birincisi Feridun Balaban ile aydınlatıcı bir oturum gerçekleşti. Ancak eğitim Malatya Bilim ve Sanat Merkezi içerisinde sınırlı kalmayıp farklı etkinlikler ve ziyaretler ile bu deneyim zenginleştirildi. Mahmut Çalık Ahmet Çalık Tekstil Müzesi'nde yöresel desenli halılar dokundu ve Dünyanın üçüncü büyük müzesi olan Malatya Büyükşehir Belediyesi Fotoğraf Makina Müzesi ziyaret edilerek müze eğitimi gerçekleştirildi. İnönü Üniversitesi'nde eğitimde yaratıcılığı arttırabilmenin yöntemleri üzerine bir konferans gerçekleşti. Bu kapsamlı ve zenginleştirici etkinlik programında, projeye ilgi gösteren, faaliyet alanlarıyla ilgili konuları anlatan Malatya il Milli Eğitim Müdürü Battal Kanbay ziyaret edildi.
Malatya Bilim ve Sanat Merkezi İngilizce öğretmeni ve Proje Koordinatörü Zuhal Ayik Yıldırım 24 ay sürecek olan projenin bir dahaki hareketliliğinin Polonya'da gerçekleşeceğini ifade etti.
Malatya Bilim ve Sanat Merkezi'nin yürütmüş olduğu Erasmus+ KA227 Creating Spaces for Creativity Projesi 2. Kısa Dönemli Ortak Personel Eğitimi ve Ulusötesi Toplantısı Polonya'da gerçekleşti.
Avrupa Birliği Erasmus+ Programı tarafından ortaklaşa finanse edilen Yaratıcılık için Alan Yaratmak projesi SPACES Projesi'nin ikinci kısa dönemli ortak personel Eğitimi ve ulusötesi toplantısı Polonya'da gerçekleşti. Toplantıya proje konsorsiyumunun tüm üyeleri katıldı. Polonya Proje koordinatörü Katarzyna Baca, birçok etkinliklere liderlik etti. "Yaratıcı öğrenme ve öğretme için nörodidaktik çözümler" başlıklı eğitim IX Liceum Ogolnoksztalcace im. Wislawy Szymborskiej w Sosnowcu'nun enerjik ve yüksek motivasyonlu öğretmenlerince verildi. İlham veren eğitim faaliyetleri arasında adli bilimler ve kriminalistik, etkili öğrenme için nörodidaktik çözümler, entegrasyon atölyeleri - eğitimde ilişkilerin öğrencilerin motivasyonu ve öğrenmesi için önemi, yaratıcı atölye çalışmaları ve öğretim ortamının öğrenme ortamına nasıl dönüştürülebileceği yer aldı.
Projemizin 1. haber bültenini indirmek için TIKLAYINIZ..
Projemizin 2. haber bültenini indirmek için TIKLAYINIZ...
Projemizin 3. haber bültenini indirmek için TIKLAYINIZ....
Projemizin broşürünü infirmek için TIKLAYINIZ...
Projemizin 4. haber bültenini indirmek için TIKLAYINIZ....
Fikri Çıktı 1: Yaratıcı Bir Şekilde Nasıl Öğrenilir?
Fikri çıktı 1, ortaöğretim öğrencileri için teorik ve pratik alıştırmalar ve testlerden oluşan, yaratıcılığın nasıl artırılabileceği ile ilgili metinleri ve öğrenme stillerini içerecektir birinci el kitabımız kullanıma hazır!
How to Learn Creatively?
https://spacesproject.com/wp-content/uploads/2022/12/SPACES-EN_3.12.22.pdf
Yaratıcı Bir Şekilde Nasıl Öğrenilir?
https://spacesproject.com/wp-content/uploads/2023/04/SPACES-TK-3.1.23-1.pdf
Fikri Çıktı 2: Yaratıcı Bir Şekilde Nasıl Öğretilir?
IO2 öğretmenler ve eğitimciler için oluşturulan bir el kitabıdır. Temel olarak yaratıcılık ve eğitimle ilgili konularda eğitim ve rehberlik materyallerinden oluşur. El kitabına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
Yaratıcı Bir Şekilde Nasıl Öğretilir?
How to teach creatively?
Fikri Çıktı 3: Yaratıcı Düşünmeyi Destekleyen Eğitim Ortamları Nasıl Oluşturulur?
Fikri çıktı 3, yaratıcılığı ve etkili öğrenmeyi teşvik etmek için okul alanının (iç ve dış) düzenlenmesinde iyi uygulamalar, fikirler ve öneriler sunar. El kitabına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
Yaratıcı Düşünmeyi Destekleyen Eğitim Ortamları Nasıl Oluşturulur?
https://spacesproject.com/wp-content/uploads/2023/04/Handbook-for-educators-TUR-1.pdf
How to create creative space?
https://spacesproject.com/wp-content/uploads/2023/05/Handbook-for-educators-EN.pdf